Zdravý život

6 tipů jak povzbudit metabolismus a pozvednout náladu

Petr Zimola
20.08.2009

Lámete si hlavu nad tím, jak sestavit jídelníček, který by vám pomohl zbavit se přebytečných kil? Zde je šest tipů, kterak urychlit metabolismus tuků, ale i povzbudit duševní funkce. Budete se tak cítit skvěle jak po fyzické tak i po psychické stránce, zatímco kilo po kile půjde dolů.

Šest tipů, po kterých se budete cítit skvěle jak po fyzické tak i psychické stránce, zatímco kilo po kile půjde dolů.


1. Vybírejte si jídlo s bohatým obsahem kvalitních bílkovin

Bílkoviny, jsou pro tělo velice důležité a navíc se v těle dobře absorbují. Takovým příkladem mohou být plody moře, drůbeží maso, libové červené maso, nízkotučné jogurty, rýže, fazole a čočka.


2. Do své jídelníčku se snažte zahrnovat mořské ryby, nejlépe třikrát týdně

Mořské ryby jsou jedním z nejlepších zdrojů omega-3 esenciálních kyselin, které jsou nezbytné pro správnou funkci mozku. Z širokého výčtu uveďme lososy, tuňáky, makrely, sardinky a tresky.

REKLAMA

 

3. Dejte si dvě vejce týdně nebo si své cereálie či zeleninový salát posypte lecitinovými granulemi

Lecitin patří mezi fosfolipidy, které jsou obsaženy mimo jiné i ve vejcích. Jejich nedostatek vede k nervozitě a ke snížené schopnosti koncentrace. Důležité jsou zvlášť pro sportovce, neboť zkracují dobu svalové regenerace. Významně se i podílí na prevenci aterosklerózy.

 

4. Ke svačině si vybírejte jídla s nízkým glykemickým indexem

Cukry s nízkým glykemickým indexem se v těle déle tráví a prodlužuje se tak pocit sytosti. Díky pozvolnému vstřebávání těchto cukrů se tak předchází kolísání hladiny cukru v těle, což může mít za následek špatnou náladu a nutnost sahat po dalším jídle. Mezi takové potraviny patří ovoce (i sušené), zelenina, luštěniny a ořechy.

5. S každým jídlem si dejte jednu nebo dvě porce ovoce či zeleniny

Tělu se tak dodají potřebné antioxidanty a vláknina.

 

6. Snažte se do svých jídel přidávat semínka rostlin

Poskytují energii a nezbytné tuky pro správnou funkci mozku. V mixéru či mlýnku na kafe rozmixujte půl porce lněných semínek a půl porce sezamových, slunečnicových, konopných či dýňových semínek. Takto vzniklou směs uchovávejte v lednici a přidávejte do salátů, na zeleninu nebo do koktejlů.

Která potravina podle Vás by neměla v našem jídelníčku chybět?

Autor: Petr Zimola

Jak poznat, že dítě bere drogy
Chcete být fit a vypadat mladě? Jezte rajčata...

Další články