6 tipů jak povzbudit metabolismus a pozvednout náladu

Lámete si hlavu nad tím, jak sestavit jídelníček, který by vám pomohl zbavit se přebytečných kil? Zde je šest tipů, kterak urychlit metabolismus tuků, ale i povzbudit duševní funkce. Budete se tak cítit skvěle jak po fyzické tak i po psychické stránce, zatímco kilo po kile půjde dolů.

Šest tipů, po kterých se budete cítit skvěle jak po fyzické tak i psychické stránce, zatímco kilo po kile půjde dolů.


1. Vybírejte si jídlo s bohatým obsahem kvalitních bílkovin

Bílkoviny, jsou pro tělo velice důležité a navíc se v těle dobře absorbují. Takovým příkladem mohou být plody moře, drůbeží maso, libové červené maso, nízkotučné jogurty, rýže, fazole a čočka.


2. Do své jídelníčku se snažte zahrnovat mořské ryby, nejlépe třikrát týdně

Mořské ryby jsou jedním z nejlepších zdrojů omega-3 esenciálních kyselin, které jsou nezbytné pro správnou funkci mozku. Z širokého výčtu uveďme lososy, tuňáky, makrely, sardinky a tresky.

 

3. Dejte si dvě vejce týdně nebo si své cereálie či zeleninový salát posypte lecitinovými granulemi

Lecitin patří mezi fosfolipidy, které jsou obsaženy mimo jiné i ve vejcích. Jejich nedostatek vede k nervozitě a ke snížené schopnosti koncentrace. Důležité jsou zvlášť pro sportovce, neboť zkracují dobu svalové regenerace. Významně se i podílí na prevenci aterosklerózy.

 

4. Ke svačině si vybírejte jídla s nízkým glykemickým indexem

Cukry s nízkým glykemickým indexem se v těle déle tráví a prodlužuje se tak pocit sytosti. Díky pozvolnému vstřebávání těchto cukrů se tak předchází kolísání hladiny cukru v těle, což může mít za následek špatnou náladu a nutnost sahat po dalším jídle. Mezi takové potraviny patří ovoce (i sušené), zelenina, luštěniny a ořechy.

5. S každým jídlem si dejte jednu nebo dvě porce ovoce či zeleniny

Tělu se tak dodají potřebné antioxidanty a vláknina.

 

6. Snažte se do svých jídel přidávat semínka rostlin

Poskytují energii a nezbytné tuky pro správnou funkci mozku. V mixéru či mlýnku na kafe rozmixujte půl porce lněných semínek a půl porce sezamových, slunečnicových, konopných či dýňových semínek. Takto vzniklou směs uchovávejte v lednici a přidávejte do salátů, na zeleninu nebo do koktejlů.

Která potravina podle Vás by neměla v našem jídelníčku chybět?

6 tipů jak povzbudit metabolismus a pozvednout náladu patří do témat
  • semínka Najmanová 23.09.2009 22:49:10

    Zmiňujete se, že se má umixovat půl porce semínek. Kolik to je ? Našli mi zvýš.choleste­rol,přestala jsem jíst uzeniny,omezila sladkosti,téměř nejím polévky,večeřím ovoce,nebo zeleninu.Snažím se denně vypít 1.5 – 2 l tekutin.Za 3 měs jsem zhubla 4 kg. Mám ale pořád velkou chuť na sladké.Poradí mi někdo, co místo sladkostí jíst?Pomáhám si medem na chleba k snídani.Ale stejně si musím vzít sušenku,želat­.bombony,čoko­ládu,nedokážu odolat.

    • Re: semínka Simona 03.09.2010 10:14:30

      V článku se píše půl porce jedněch semínek a půl porce jiných. To znamená půl na půl. Nezáleží na množství, ale na poměru.

    • Re: semínka helena 03.10.2009 17:51:54

      chrom, zkuste, mě pomohl.

  • Začínám Jakub 23.08.2009 11:13:33

    Dnes jsem začal s dietou, a budu se řídit hlavně dle tohoto příspěvku. Pak dám vědět, jak to dopadlo :P

  • Zelenina Lenka 20.08.2009 11:06:42

    Já si myslím, že zelenina by určitě neměla v jídelníčku chybět, i třeba jen jako lehká svačinka. Dnes je obrovský výběr zeleniny a dá se jíst jak syrová tak i tepelně upravená. Zajímavý nápad je s těmi semínky, to zkusím :-)

Přidat příspěvek k tématu

* Povinné pole

Adresář

Diskuze na téma Zdravý život

Píšeme jinde
  • Recept na cibulačku s vínem krok za krokem

    Recept na cibulačku s vínem krok za krokem

    Recept na výbornou polévku, která v těchto mrazech zaručeně zahřeje. Základem je cibule, bílé víno a k podávání nesmí chybět bílá opečená bagetka a sýr. Uvaříme si ji krok za krokem.

  • Vaříme luštěniny

    Vaříme luštěniny

    Hrách, fazole, čočka, cizrna, ale také sója, vigna (naklíčené fazole mungo) či arašídy - to jsou luštěniny, zralá semena luskovin. Luštěniny tvoří základní součást zdravého jídelníčku. Dnes vám dáme tipy k jejich správné přípravě.



Zdravě.cz na Facebooku